“Tonalitats afectives”. Exposició de l’1 al 29 de febrer 2020

En aquesta 7a edició d’Eufònic Urbà a l’Arts Santa Mònica de Barcelona, la proposta expositiva s’amplia ocupant una planta sencera del centre al llarg de tot el mes. Entrada gratuïta!

Exposició. De l’1 al 29 de febrer de 2020

Kathy Hinde
Marc Vilanova
Navid Navab & Michael Montanaro
Óscar de la Fuente
Raquel Meyers
Sofia Crespo

“Tonalitats afectives” incideix en les visions de sis artistes que es vinculen al gest líquid, el procés indeterminat i la involuntarietat creativa com a eines de treball i processos de reflexió. Canvis de matèria, creacions algorítmiques i mons neobiològics s’endinsen en processos íntims per a parlar d’efectes i preocupacions globals, que escolten o parlen al visitant, entre la causalitat i l’onirisme, la memòria de l’espai i el context, l’objectualitat i la fisicitat, on la presència humana es dilueix en la responsabilitat de ser causa o efecte.

Peces que escolten als visitants, transmutant les seves veus a través de processos que no entenen de matèries (Navid Navab i Michael Montanaro, entre l’aigua i la veu, “Aquaphoneia”) i peces que els criden, pretenent despertar la presa de consciència de l’inexorable canvi climàtic (Kathy Hinde, entre l’aigua i el so, “Phase Transition”); treballs que parteixen de la natura i demanen una escolta atenta i directa (la intimitat i proximitat de “Piedras del camino” d’Óscar de la Fuente) o una visió dedicada i transformada, on estructures neobiològiques es veuen alterades per mecanismes artificials (Sofia Crespo, “Artificial Remnants” i “Neural Zoo”); propostes instal·latives que vinculen algorisme i determinació -digital, analògica o entre totes dues-, on la intel·ligència artificial crea per nosaltres a partir de coneixements adquirits (Marc Vilanova “Aresta”, composta per vuit saxòfons autònoms) o les màquines proposen jocs aparentment inofensius, que parlen de futur en primera persona (Raquel Meyers “Thread of Fate” i “Myopia for the Future”).