L’artista visual Anna Moreno ens proposa la projecció d’un documental experimental sobre els possibles futurs del Delta. La solastàlgia –nostàlgia del futur, o fins i tot d’un present que s’esvaeix ràpidament– és un concepte endèmic de la Mediterrània, amb economies molt dependents del turisme i on amenaces ecològiques com la pujada del nivell del mar s’aguditzen. Al llarg d’aquestes costes amenaçades, ambdós conceptes d’especulació xoquen: el cultural i el financer. “Marfantes” proposa la projecció d’un petit documental on persones vinculades al territori del Delta de l’Ebre comparteixen les seves idees sobre el futur de l’ecosistema deltaic, tocant conceptes com la predicció, l’anticipació o l’adaptació. Però no serà una projecció a l’ús, sinó que ens situarem en un futur proper, veient el contingut del documental com un registre a posteriori, quan allò que hagi de passar (sigui el que sigui) ja haurà passat.

La naturalesa inconclusa dels esdeveniments (històrics i futurs) és el focus de la pràctica artística d’Anna Moreno. En la seva recerca, entre Barcelona i la Haia, barreja conceptes de les finances, l’arquitectura utòpica i la literatura especulativa i pren la forma d’instal·lacions, pel·lícules o esdeveniments. Ha estat resident a Jan Van Eyck Academie de Maastricht (Països Baixos), SASG (Seül), HIAP (Hèlsinki), Salzamt (Linz, AT) i Cittadellarte – Fondazione Pistoletto (Biella, IT). Ha exposat a MOCAB (Belgrad), SAS Geumcheon (Seül), la Fundació Joan Miró (Barcelona) i 1646 (La Haia) i ha donat conferències al MOMA de San Francisco, la Universitat de Barcelona i la Universitat d’Arts Aplicades de Viena. També és cofundadora de l’espai per a artistes Helicopter a La Haia, on ha estat professora d’Investigació Artística a la Royal Academy of Art i ha dissenyat tallers i seminaris en l’àmbit internacional. Actualment, és professora a BAU (Barcelona).

Amb el suport de Mondriaan Fonds i Hangar.org