Ponents
Chizuru Matsumoto
Chizuru Matsumoto
Chizuru Matsumoto és productora i gestora de projectes en el Museu d’Art de Kochi Museum Hall des de desembre de 2016. En el seu treball col·labora amb artistes i la comunitat de residents per a explorar el potencial de les arts escèniques i els projectes interdisciplinaris a través dels recursos culturals locals, amb la finalitat d’activar les nostres perspectives contemporànies. Els seus projectes recents inclouen “Yoroboshi” de Q/Satoko Ichihara, Bernie Dieter’s Little Death Club, “Cycle of L” de Saeborg, “Kame-kame Kura-kura”, un nou encàrrec de música gamelan per a nens compost per Yasuno Miyauchi, “Gaka” de Tomoko Mukaiyama, entre altres.
En els inicis de la seva carrera també es va involucrar en la direcció de ballarins de butoh com Akira Kasai, Ko Murobushi, Setsuko Yamada, així com del grup de cants budistes Shomyo no kai – Voices of a Thousand Year, i va treballar com a coordinadora de producció per a Toshiki Okada/chelfitsch “Time’s Journey through a Room” i per a Dance New Air (festival de dansa contemporània) i TPAM (antic YPAM).
Matsumoto va obtenir un màster en Pràctica Teatral Avançada (escenografia) en la Central School of Speech and Drama de la Universitat de Londres, i va participar en el programa de pràctiques “Next Generation: Producing Performing Arts” organitzat pel Japan Foundation Àsia Center l’any 2017.
Hèctor Mas
Hèctor Mas
Andorra, 1984. Graduat en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. Actualment treballa com a director i programador del Ull Nu, Festival Audiovisual d’Andorra, i com project manager per a l’estudi creatiu Blit Studio. També és programador de Les nits de videomapping, co-organitzades amb l’Ambaixada de França a Andorra.
Ha creat els audiovisuals de produccions teatrals com a “Límites”, de Guillem Gefaell (2022) o “Cuatro mujeres”, de Roger Casamajor (2021). També ha realitzat el videomapping per al pavelló d’Andorra a l’Exposició Universal de Dubai (2021).
Ha co-dirigit els curtmetratges “El conde Yácula” (2007), “Los tres soldados” (2010) o “El mal dado” (2023) amb Alfons Casal, i “Mares Pico-nic” (2011), “El huevo de Fabergé” (2016) i el documental “Sergi Mas” (2017) en solitari.
Mathieu Vabre
Mathieu Vabre
Mathieu Vabre és un dels fundadors i director de Seconde Nature, associació reconeguda pel seu compromís pioner amb l’art contemporani en l’era digital. En l’actualitat, codirector de Seconde Nature i Zinc, i especialista en la relació entre art contemporani i tecnologia, és el director artístic de la Biennal CHRONICLES. Com a comissari d’exposicions i productor delegat, ha treballat en nombroses exposicions i programes internacionals. També acompanya a artistes en la creació d’obres, instal·lacions o espectacles com Etienne Rei, Nicolas Clauss, Félicie d’Estienne d’Orves, Julien Clauss. També anima i coordina una plataforma de producció al costat d’una vintena de llocs i estructures locals i internacionals que donen suport a una quinzena de projectes a l’any.
Pedro Rocha
Pedro Rocha
La principal activitat de Pedro Rocha s’ha desenvolupat en la Fundació Serralves de Porto (1999-) on és responsable dels programes musicals presentats al llarg de l’any i dins d’esdeveniments anuals com El Museu com Performance (2015-) i el festival Serralves em Festa (2004-). Ha estat co-comissari del festival d’arts escèniques Trama (2006-2011) celebrat en diversos llocs de la ciutat de Porto, del cicle Get Documented! (2008-2011) coorganitzat amb l’Institut de Sociologia de la Universitat de Porto. També ha codesenvolupat i editat el pòdcast Periscope (2021).
Pedro Rocha va ser comissari convidat de les performances musicals i sonores del centre d’art Hangar Bicocca de Milà (2014-2020) i va formar part de l’equip curatorial de P! (Lisboa, 2017), que va incloure un programa de performances, conferències i l’edició del llibre “Performance in the Public Sphere”. Ha comissariat el programa Tactical Contact (2019) amb Mark Fell per al festival No Bounds de Sheffield i, amb Arnaud Maguet, el festival Lusosonic (2022) en Vila Arson, a Niça. Ha comissariat la instal·lació “Quadro Sonor (Bic Barchino)” de Riccardo Baruzzi per a ArtCity Bolonya 2021.
Des de 1998, Pedro Rocha ha tingut diversos projectes en solitari i en col·laboració, principalment explorant la música experimental i electrònica i en diferents contextos com a ràdio, clubs, galeries d’art i performances. Recentment, ha col·laborat amb l’artista visual Carla Filipe en alguns dels seus espectacles amb sessions de música i text en directe.