Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Per què quan Super Mario salta sentim “Blooing”? Com sona Sonic quan corre? Com fan els productors de videojocs per a gravar sons de coses que no existeixen en el món real? El so i la música donen vida al món d’un videojoc, ajudant-nos a submergir-nos en l’experiència, ja que sense ells ens seria molt més difícil “travessar” la pantalla. Aquests sons acaben formant part del nostre imaginari cultural i poden definir el nostre gust musical i estètic. Per a molts de nosaltres, la música i els sons que sonen en els videojocs ha estat el nostre primer contacte amb aquesta mena d’efectes i melodies. I és possible que, avui dia, les hàgim aprehès de tal manera que ens seria més fàcil reconèixer el so de doble salt en un videojoc que el soroll d’un salt “real”. Un taller lúdic-pràctic adreçat a nois i noies joves entre 8 i 12 anys, on experimentar amb diverses maneres de produir música i so per a sonoritzar un videojoc en temps real mentre el juguem.
Daniel Moreno Roldán és artista, músic, productor i dissenyador de so. Recentment, la seva feina gira al voltant de qüestions d’obsolescència, nostàlgia i temporalitat en els entorns digitals, així com d’arxivística i conservació a Internet. Àlex Palacín és llicenciat en Belles arts i màster en Producció i Recerca Artística per la Universitat de Barcelona.