Descolonizar nuestros patrones és una performance que posa el cos al centre per rastrejar com operen —encara— les lògiques del colonialisme. A partir de gestos en bucle, lectures en veu alta i memòries travessades per històries de migració, la peça activa un arxiu viu on els patrons corporals, socials i simbòlics es repeteixen, es desplacen i es fan visibles.
Seleccionada a la convocatòria Eufònic STNBL 2026, la peça es reactiva incorporant un sistema que reconeix moviments i genera text en directe: cada gest produeix llenguatge i cada repetició obre noves connexions. Amb una base de dades mínima —els seus propis cossos i textos—, el dispositiu exposa com es construeixen aquests patrons i com es poden desviar des de dins.
Citlali Hernández / Jon James / Roc Lilith
Citlali Hernández (Ciutat de Mèxic, 1986) és artista multidisciplinària i dissenyadora. Treballa amb el cos dins les arts electròniques i digitals, combinant performance, cables, píxels i circuits.
Jon James (Chihuahua, 1982) és intèrpret i creador escènic especialitzat en dramatúrgies corporals, amb trajectòria entre el teatre físic i les tecnologies digitals.
Roc Lilith (1996) és dissenyador i investigador d’ambients lumínics i audiovisuals, així com performer, ballarí i coreògraf. La seva pràctica travessa el cos, la llum i l’escena des d’una mirada expandida i situada.