Experimentació sonora a Eufònic Urbà 2020

Eufònic Urbà reforça el component musical experimental ja present, de manera natural, a Eufònic Terres de l’Ebre, especialment amb aquelles propostes que es presenten al Mercat Vell de Sant Carles de la Ràpita, un dels nostres espais preferits del festival, sense límits escènics ni estilístics.

La música experimental i totes aquelles constants que fan avançar la creació sonora contemporània les trobem desgranades en diferents propostes, en apostes diferents i complementant-se unes a les altres: drone i digitalisme extrem a partir de circuit bending i instruments inventats (el vinarossenc Balfa, amb un formidable nou disc acabat de sortir), ambient desassossegant (la madrilenya Clara Brea, en una peça creada en residència artística en ple Delta), manipulació digital i subtilesa vocal (la jove alemanya dvdv, una de les nostres apostes més delicades), techno algorítmic deconstruït (l’inventor de la Sonic Pi, el britànic Sam Aaron), noise i catedralisme sonor amarat en feedback (l’ampostí William Luke Valerio) i abstracció glitch teixida d’instruments híbrids (el francès NSDOS, una proposta inclassificable i un dels nous noms d’Eufònic Urbà).

Molts d’ells integren l’aspecte visual de manera implicada, sigui des de la creació de les propostes (el cas de Clara Brea, o inseparable de les ordres que es projecten a la pantalla, amb Sam Aaron) o de manera totalment inherent i en forma d’art total pel que engloba (NSDOS, on el moviment, allò visual i allò sonor és indesxifrable un de l’altre). Una odissea sonora que farà reverberar l’antic convent de les monges dels Agustins Descalços, austers habitants originals de l’edifici: com ells, experimentació sonora pura, mancada d’ornamentació.